מניית רמי לוי

Image

רמי לוי הוא איש עסקים ישראלי אשר הקים את רשת רמי לוי שיווק השקמה והיא בבעלותו.

במקביל שולט רמי לוי ברשת התקשורת הסלולארית רמי לוי תקשורת.

בחיים הציבוריים מכהן לוי כחבר מועצת העיר ירושלים מטעם סיעתו של ראש העיר המכהן ניר ברקת.

את דרכו העסקית החל רמי לוי בשנת 1976 עם חנות אחת בודדת ברחוב השקמה בשוק מחנה יהודה, אשר הייתה מחסן של סבו בגודל של ארבעים מ"ר בה מכר לאנשים פרטיים במתכונת של סיטונאות.

לוי הבין כי הסקטור הפרטי מחפש מקום קמעונאי אשר בו יוכל לרכוש במתכונת ובמחירים של מקום סיטונאי.

הקונספט של לוי הלך והתפתח והחנות שלו בשוק מחנה יהודה גדלה למאה מ"ר ומהר מאוד פתח לוי חנות נוספת בשכונת רמות אלון בירושלים כאשר בשנת 1992 הוא פותח את חנות הענק הראשונה שלו בשנת 1992 בשכונת תלפיות.

בשנת 2011 הרשת של רמי לוי כבר כללה 23 חנויות מרכול כאשר היא מהווה שבעה אחוזים מנתח השוק בעוד שבירושלים, העיר בה התפתח העסק, מהווה רמי לוי שיווק השקמה עשרים אחוז מנתח השוק.

בשנת 2007 הנפיק את מניית רמי לוי לבורסה לניירות ערך בתל אביב.

מניית רמי לוי החלה להיסחר בבורסה במחיר של 2737 אגורות למנייה כאשר את הפריצה המשמעותית שלה מבצעת מניית רמי לוי אי שם באמצע שנת 2009 כאשר עברה את רף ה-5000 אגורות למנייה.

כיום נסחרת מניית לוי במחיר של מעל 18,000 אגורות למנייה למרות שכבר עברה את רף ה-20,000 בחודש ינואר 2014.

מניית רמי לוי בהחלט נחשבת לאחת המניות החזקות בשוק, עם תשקיף מעודד בתור מנייה להשקעה.

בימים של היום בהם אנו חווים את יוקר המחייה הגבוה במדינת ישראל עסק כמו רמי לוי שיווק השקמה אשר מוכר את המוצרים אותם הוא משווק במחירים נמוכים ממחירי השוק הוא עסק שעל החברה לתמוך בו.

גם כאלה שידם משגת ויש ביכולתם לקנות ברשת מרכולים יקרה יותר צריכים לתמוך בעסקים כמו רמי לוי על מנת שחברות נוספות יראו שזוהי הדרך הנכונה למשוך לקוחות, בכך שעוזרים להם ולא עושקים אותם.