הגרלת מוקדמות יורו 2016

Image

הגרלת מוקדמות יורו 2016 זימנה לנבחרת ישראל את נבחרת בלגיה מהדרג הראשון, נבחרת בוסניה מהדרג השני, את ווילס מהדרג רביעי, קפריסין מהחמישי ואנדורה החלשה מהדרג השישי.

אחרי ההגרלה שנערכה בשוויץ לפני כשנתיים דיבר אלי גוטמן בראיונות לתקשורת וטען כי נבחרת ישראל יכולה לעשות את זה ולהעפיל ליורו, בטח לאור העובדה ששתי נבחרות מעפילות אוטומטית מכל בית והנבחרת במקום השלישי עולה לפלייאוף. כולם בתקשורת הסכימו עם גוטמן שההגרלה היא הגרלה נוחה ונבחרת בלגיה היא נבחרת סבירה מהדרג הראשון, כזו שאפשר לסחוט ממנה תיקו, ונבחרת ווילס אף פעם לא עלתה לטורניר גדול אז אין סיבה שלא ננצח אותה ועוד סיבות רבות אחרות בשבחיה של ההגרלה, אבל דיבורים לחוד ומציאות לחוד כמו שכבר הבנו מנבחרת ישראל.

את הקמפיין התחילה הנבחרת טוב עם נצחון בחוץ מול קפריסין ונצחון נוסף על אנדורה. הקמפיין המשיך כאשר ניצחנו את בוסניה בסמי עופר 3-0 ואז כבר יצאו כל העיתונאים מהחורים ואמרו כי אנחנו עם רגל אחת ביורו כי אספנו תשע נקודות מתשע אפשריות. אבל אז הגיעה לארץ נבחרת ווילס שניצחה אותנו בטדי ומיד אחריה ההפסד לבלגיה שהחזיר את הקהל בישראל למציאות העגומה של הכדורגל הישראלי שתמיד מפשל ברגע האמת.

אמנם את אנדורה ניצחנו שוב אך במשחק השני מול בוסניה בזניצ'ה הפסידה נבחרת ישראל 3-1, אך תיקו הירואי מול ווילס בקארדיף השאיר את הנבחרת איכשהו בתמונת העלייה לפלייאוף מהמקום השלישי. כל מה שישראל הייתה צריכה לעשות הוא לנצח את קפריסין החלשה לקוות להוציא תוצאה טובה בבלגיה.

למשחק מול קפריסין בטדי הגיעה הנבחרת בסגל כמעט מלא להוציא את ליאור רפאלוב ומאור בוזגלו אך לא בזאת גוטמן יכול לתלות את התירוצים להפסד הבית המביש 2-1 לנבחרת שחלשה מאיתנו. ובכך הנבחרת איבדה כל סיכוי ממש להעפיל לפלייאוף והמשחק שבו הפסידה הנבחרת בבריסל היה לפרוטוקול בלבד.

אז למרות שהגרלת מוקדמות יורו 2016 "חייכה" לנבחרת ישראל, עדיין לא הצלחנו להעפיל לטורניר וכנראה שגם הנבחרת לא תצליח להעפיל לטורניר גדול אם לא נראה בכדורגל הישראלי רפורמה של השקעה בנוער, השקעה במתקנים והשקעה בנבחרות הצעירות.