טיולי סליחות בירושלים- מסע עוצמתי אל הנפש

Image

חגי תשרי בפתח ואיתם שלל של רגשות ותחושת רוחניות באוויר. העם היהודי מתאחד בימים שמחים ועצובים, אך ליום כיפור, ראש השנה, סוכות ושמחת תורה אווירה שלמה המשלבת בתוכה סימן התחדשות, חשבון נפש ותחושה של נכונות לשנות לקראת השנה החדשה הבאה אלינו לטובה. למילה סליחות יש משמעות עמוקה בדת שלנו ואת המשמעות הזאת אותם טיולי סליחות מצליחים להוציא החוצה.

מדובר במאין מעגל שלם הסוגר את השנה שחלפה ומזמנת עם השנה החדשה מגוון של אפשרויות והזדמנויות. טיולי סליחות בירושלים הם הזדמנות חד פעמית ליצור לעצמנו את אחת החוויות הכי ייחודיות, עוצמתיות ומרשימות שנוכל לחוות אי פעם. הרחובות העתיקים של עיר הבירה הקסומה שלנו מייצגים המון סמלים, משמעויות ומספרים את סיפורה של העיר בעל משמעות סמלית, היסטורית ודתית עבור כולנו. זה הזמן להתייחד אחד עם השני ולשמוע על ההיסטוריה בכדי להשיג את החיבור הזה לעיר המדהימה ירושלים.

מדריכים רבים בכל שנה מתכנסים במטרה ליצור קבוצות לסיור סליחות ברחבי העיר העתיקה. סיורים בקבוצה מאפשרים לנו להשיג את אותו חיבור ולהעלות את התחושות בעל פה. הסיורים לרוב מתבצעים באזורים הכי מיוחדים בירושלים והקבוצות ביחד עם המדריכים עוברות בשכונת הנחלאות העתיקה, סיור בכותל המערבי בשילוב של הרצאה על משמעות הכותל עבור העם היהודי וכמובן למעוניינים יתאפשר זמן להתפלל בנוסף, יעברו הקבוצות במנהרות הכותל עצמן, ברובע היהודי, בבתי הכנסת היפים ביותר בעיר ועוד. הסיור בדרך כלל נערך בשעות הערב וכולל גם תצפית, ביקור בקבר דוד וסיור ייחודי בסמטאות העיר העתיקה.

את הסיורים מתכננים מראש לפי סוג וגודל הקבוצה ובדרך כלל המדריכים השונים בוחרים להעניק הנחה על קבוצות ממספר משתתפים מסוים. את הסיור כאמור בדרך כלל מתחילים לקראת הערב ומסיימים בחצות. מדי שנה לקראת בואה של עונת הסתיו וכמובן חגי תשרי, המונים בוחרים לקחת חלק מטיולי הסליחות בעיר בשל האווירה המיוחדת שמורגשת באוויר במיוחד בזמן זה של השנה. אלפים עולים לעיר במטרה לחוש את האווירה הזו ולקחת חלק באמירת הסליחות. הסיור מאפשר להתייחד עם כל המשמעות של מנהגי יום כיפור תוך שילוב של הנאה משלל הנופים והמראות אותם מציעה העיר הקסומה הזו.