לתת באהבה בראש השנה

Image

משפחות רבות ברחבי הארץ נמצאות מתחת לקו העוני ועל שולחנות החג של רבות מהן יחסרו מוצרים בסיסיים כמו עוף, תפוח בדבש או דגים.

בעוד שאותם משפחות טרודות במחשבות היום יום המתישות ובמחשבות על איך להביא הביתה לשולחן החג את אותם מוצרים בסיסיים על מנת לספוג מעט מרוח החג אחרים טרודים במחשבות של איך לתרום ולהפיץ עשרות חבילות מזון שנתרמו.

ארגונים רבים עוסקים עוד חודשים לפני החגים במלאכת הקודש של איסוף תרומות מגורמים עסקיים ופרטיים שמעוניינים לתרום.

לאחר מכן נעשית מלאכה של רכישת המצרכים לאותם משפחות בעוד רשתות השיווק או היצרניות לעיתים נרתמות לאותן פעילויות של ארגונים כמו לתת ואחרים ותורמים להם סל מוצרים כלשהו ומשתתפים בעשייה.

אותם ארגונים מאגדים את כל המוצרים שרכשו במרכז חלוקה גדול אליו מגיעים מתנדבים רבים על מנת לארוז את כל המוצרים בארגזים לפני החלוקה ובכל ארגז מכניסים שלל מוצרים.

ארגונים רבים מכשירים מתנדבים רבים בתקופות של לפני החגים על מנת להכשירם למיין את החבילות ולסדרן כאשר במקביל הם גם אלו אשר אחראים על פעילות חלוקת החבילות כאשר רבים מהם מגיעים עם רכבם הפרטי ועוזרים בחלוקה.

מי שעוד נרתם לפעולות הנתינה הללו הם תנועות הנוער למיניהם כמו הצופים והנוער העובד אשר עובדים גם הם במחסנים הרבים ועמלים שעות על גבי שעות ללא כל שכר ועובדים תחת לחץ רב על מנת לספק למשפחות הרבות את חבילות המזון לפני החגים.

אותם ארגונים כמובן נתמכים על ידי פילנתרופים רבים מהארץ ומחוץ לארץ כאשר אחד הארגונים הבולטים שבהם הוא ארגון לתת והקרן לידידות של הרב יחיאל אקשטיין ועוד רבים אחרים.

הבעיה הזו נוגעת למשפחות רבות ממרכז הארץ, דרום הארץ, צפון הארץ וכמובן מהפריפריה, כאשר אותן חבילות מזון הן החמצן של אותן משפחות שממתינות לאותן חבילות היות ואחרת יהיה להן קשה מאוד לחגוג את סעודת החג ועל שולחן החג לא יהיו רבים מהמוצרים אשר מזוהים עם החג ומוצרים חגיגיים אחרים.

אותם ארגונים מהווים אורך נשימה חשוב לאותן משפחות ולחברה בישראל .