סנטף לפרגולה- רעיון גאוני לביצוע

Image

אחד הפתרונות המובילים להצללת הגינה בפינה מסוימת בה נרצה לשבת ואולי להוסיף פינת ישיבה או פינת אוכל הוא פרגולה.

פרגולה הינה רהיט אשר מקשט כל גינה וכל מקום אשר בו נקים אותה והיא מתאימה לכל מקום תודות לעץ שממנו היא מורכבת, חומר אשר מתאים כמעט לכל מקום.

בעבר היה מאוד קשה לקבל אישור מהרשות המקומית להקים פרגולה, שכן היא נחשבה לתוספת בנייה אשר לה צריכים לקבל אישורים מיוחדים מבעוד מועד אך בשנים האחרונות אנו עדים לחקיקה שנעשתה בנושא, דבר שהפך את ההמתנה לאישורים להקמת פרגולה לקצרים מאוד בעוד שעבר יכולנו להמתין שנים עד לאישור בניית הפרגולה.

פרגולה היא אינה פתרון מושלם להצללה וקירוי מפני גשם ועל מנת להפוך אותה לכזו אנו צריכים למקום מעליה סנטף לפרגולה. סנטף לפרגולה הוא תוספת של כיסוי פוליקרבונט בצורה גלית אשר אנו נמקם מעל הפרגולה.

ברגע שנמקם את הסנטף על הפרגולה אנו מקבלים שני דברים:

הדבר הראשון שנקבל מהסנטף הוא הגנה מפני הגשם וקרני השמש כמובן, כך שנוכל לשבת באזור הפרגולה שלנו לארוחת בוקר או צהריים גם אם יורד מעט גשם, דבר שלא היינו יכולים לעשות אם לא הייתה לנו את ההגנה של הסנטף, או במקרה של שמש חזקה אשר יוקדת על הפרגולה, הסנטף יסנן לנו אחוז ניכר מקרינת ה-UV, אשר זוהי הקרינה הלא בריאה של קרני השמש. הדבר השני אותו ייתן לנו הקירוי של הסנטף לפרגולה הוא הגנה על העץ של הפרגולה. ברגע שאנחנו ממקמים פרגולה בחוץ, לא משנה כמה איכותי הוא סוג העץ אותו בחרנו הוא חשוף לפגיעת מזג האוויר כמו גשם ושמש.

אך במידה ויש לנו סטף שמגן עליו הוא שומר על חיי העץ לאורך זמן רב גם מפני חדירת מים לתוך העץ וגם מפני קרני השמש שגרומות לעץ לדהות מעט. הצבת סנטף על פרגולה תגרום לנו שהפרגולה תישמר בטווח הארוך בשילוב של טיפולים תקופתיים שיש לבצע על מנת לשמור על חיי העץ יידחו ויהיו פחות אינטנסיביים מאשר היו אם לא הייתה לפרגולה את הגנת הסנטף.