רוצה להיות פורץ רכב? הנה כל הפרטים

פורץ לרכב

פורץ רכב – לא מה שחשבתם

פריצת רכבים נשמעת כמו פעולה מאוד שלילית, למרות שישנם מצבים, כאשר העבודה מבוצעת במסגרת החוק, שהיא פעולה שיכולה אף להציל חיים. פורץ רכב הוא בעל מקצוע מורשה אשר מסייע לאנשים במצוקה במקרים בהם הם איבדו את מפתחות האוטו, המפתחות ננעלו בתוך הרכב, כאשר השלט למכונית לא עובד, ולעיתים אף במצבים בהם אדם או ילד ננעל בתוך הרכב. אם כן, מקצוע פריצת הרכבים כשירות מאושר ומורשה הינו מקצוע חשוב ביותר שיכול לסייע לאנשים רבים להיחלץ ממצבי מצוקה שונים.

מה צריך לדעת בכדי להיות פורץ מנעולים?

  • רישיון ממשטרת ישראל – אחד הדברים החשובים והבסיסיים ביותר שצריך בכדי לעסוק כפורץ רכב הוא קבלת רישיון לעיסוק במקצוע וקבלת תעודת יושר ממשטרת ישראל. מאחר ותחום פריצת הרכבים הוא תחום שיכול להתפתח לכיוונים פליליים, יש צורך שהמשטרה תוודא כי איש המקצוע לא ישתמש בידע הנרחב שלו בתחום למטרות פליליות. לכן, כל פורץ רכבים מורשה חייב להחזיק ברישיון מסוג זה.
  • ידע נרחב במנגנוני פתיחת רכבים – רכבים של חברות שונות ומדגמים שונים הם שונים זה מזה לא רק במראה ובצורה, אלא גם במנגנון פתיחת הדלתות. ככל שהרכבים חדשים ומתקדמים יותר, כך גם מנגנון הפתיחה החשמלית שלהם מורכב ומתוחכם יותר. לכן, פורץ רכבים חייב להיות אדם בעל יכולת למידה אשר יוכל ללמוד את סוגי דלתות הרכבים השונים וכיצד כל סוג ניתן לפריצה בצורה שלא תזיק או תפגע בפעילות הרכב עצמו.

מקצוע מאתגר שדורש אמינות

לעבוד כפורץ רכב זו לא עבודה פשוטה בכלל. תחום פריצת הרכב דורש זמינות של 24/7, כי לעולם לא ניתן לדעת מתי תיחסם הגישה של מישהו לרכב בצורה כזו שהוא יצטרך פורץ. כמו כן, יש ללמוד הרבה על מכוניות מסוגים שונים ומנגנוני נעילה שונים בכדי להצליח לפרוץ את כל סוגי הרכב. בנוסף, המקצוע דורש רמת אמינות גבוהה מאוד, גם מצד הפורץ, וגם מצד מזמין הפריצה. לכן, פורץ רכב חייב להיות אדם מקצועי, בעל יכולות למידה, ובעל אמינות אישית גבוהה.