קורס חשמלאי מוסמך

Image

חשמלאי בוחרים על פי ניסיון, מקצועיות והכי חשוב – בהתאם להכשרה אותה הוא עבר שכן קיימים כל מיני סוגים של חשמלאים ולא כל חשמלאי יכול לבצע כל עבודה. בכדי להפוך לחשמלאי מוסמך שנחשב לדרגה גבוהה בהסמכה יש לקחת חלק, לבצע את כל המטלות ולסיים קורס חשמלאי מוסמך בהצלחה עם כל המבחנים והמשימות של הקורס. על מסלולי ההכשרה השונים ניתן לקבל מידע באינטרנט במכללות הפזורות בכל רחבי הארץ ויחד עם זאת להתרשם ממגוון סרטונים ביוטיוב המסבירים על קורס חשמלאי בקורס.

מה בקורס?

מטרת הקורס הינה להכשיר את הסטונטים לעסוק במתקני חשמל המאופיינים במתך נמוך ולערוך תכניות במתקנים שונים שעוצמתם מאופיינת ב- 3×8 אמפר – תלת פאזי. בקורס לומדים את תורת החשמל, לימודי מתמטיקה, אנגלית טכנית, פיסיקה בשילוב עבודות מעשיות בעולם החשמל. בנוסף, הסטודנטים לומדים על בטיחות, אלקטרוניקה תעשייתית, בקרה, תכנות ועוד. למעשה, הקורס משלב לימודים עיוניים יחד עם עבודה פרקטית וביצוע תהליכים מעשיים.

מי שמסיים את קורס חשמלאי מוסמך יוכל להשתלב בשוק העבודה בין אם באופן עצמאי על ידי פתיחת עסק או בין אם כשכיר בחברות, מפעלים, מתקנים פרטיים ותעשייתיים הזקוקים לחשמלאי מוסמך.

מה ההבדלים בין חשמלאי מוסמך לבין שאר סוגי החשמלאים?

בעוד חשמלאי מוסמך מורשה לבצע את כל סוגי עבודות החשמל ותכנן מערכות חשמל עד 80×30 אמפר, חשמלאי זוטר יכול לבצע אך ורק עבודות לצד פיקוח של חשמלאי מוסמך או ראשי. חשמלאי מעשי לעומת זאת, יכול לבצע עבודות ולתכנן מערכות חשמל עד 40 אמפר וחשמלאי ראשי יכול לבצע תכנון של מערכות חשמל עד 3×250 אמפר.

איך בוחרים חשמלאי מוסמך?

טרם בוחרים חשמלאי עלינו קודם כל להבין איזה סוג עבודה עלינו לבצע. לאחר מכן יש לבקש תעודת רישיון והסמכה של החשמלאי. במידה ומדובר בעבודות מורכבות כמו תכנון מערכות חשמליות, עבודות הקשורות לבנייה ושיפוץ הביתה, מומלץ לבחון עבודות קודמות של החשמלאי, לקבל הצעת מחיר מסודרת, להתרשם מרמת הגימור, טיב העבודה והמקצועיות של החשמלאי ורק אז לבצע החלטה סופית.