אדניות בטון מחיר

אדניות בטון

האדנית יכולה להיות קנייה מעולה ולמעשה התרומה שלה עוקפת את המחיר ובגדול. עם זאת, המחיר של אדניות בטון יכול להיות יקר במידה רבה מאדניות אחרות מעץ ומפלסטיק. האם כדאי לקנות אדנית בטון וכמה היא באמת עולה?

מה היתרון של אדניות בטון?

אין ספק שאדנית בטון היא סיפור אחר לגמרי מאשר אדניות פלסטיק ועץ. בעוד אדניות פלסטיק ועץ ניתן לנייד בלי הרבה בעיות ולמעשה להציב אותן בכל מקום שרוצים בלי צורך בהובלה ובכוח פיזי רב, לאדניות בטון מחיר גבוה וניוד הרבה יותר מסובך. אדניות בטון יכולות לשקול כמה מאות קילוגרמים אך אם תשימו לב, רוב האדניות הציבוריות הקבועות הן מבטון. הסיבה לכך היא שהבטון חומר הרבה יותר קשה ועמיד ולמעשה האדנית יכולה להיות שימושית לעשרות שנים. כמה היא עולה ומה משפיע על המחיר?

כמה עולה האדנית?

  • לאדניות בטון מחיר גבוה יחסית ואדנית ממוצעת של מטר על חצי מטר תעלה בין 200 ועד 300 שקלים בממוצע. כמובן שהמחיר יכול להיות גבוה או נמוך יותר וזה כבר תלוי בכמה פרמטרים כאשר הראשון מן הסתם יהיה גודל האדנית. ככל שהאדנית גדולה יותר כל המחיר שלה יהיה גבוה יותר באופן טבעי, הרי מדובר על יותר בטון, ולכן אדנית ממוצעת בגודל של מטר על חצי מטר תתאים לגינה או למרפסת.
  • אדנית יכולה להיות זולה בהרבה בקנייה סיטונאית. אם אתם רוצים לקנות אדנית לבית כמובן שהמחיר לא יירד משמעותית אם תקנו 2 או 3 אדניות שונות אך כשהעירייה רוכשת אדניות המחיר שהיא מקבלת בדרך כלל נמוך יותר, בהתאם למכרז שנהוג לקיים.

אדניות בטון מעוצבות

עוד פרמטר חשוב שמשפיע על המחיר של האדנית הוא העיצוב שלה. יש אדניות גדולות, עמוקות, חזקות יותר ויש כאלו שיכולות להיות מאוד לא איכותיות, כאלו שהבטון בהם יכול להתפרק ולהיסדק באופן מהיר יותר כי הוא פחות עמיד, אך העיצוב הוא אחד הפרמטרים המכריעים. העיצוב של האדנית יכול להיות רגיל, כלומר חלק לחלוטין, או שהוא יכול להיות יוקרתי עם צורות ועיטורים מעניינים. ככל שהעיצוב יהיה יותר מורכב המחיר שלה יהיה גבוה יותר.  

אדניות בטון