איך אוטמים גג?

איטום

שירותי איטום גגות ניתנים על ידי חברות שונות בכל רחבי הארץ ויש כמה דרכים לבצע אותם. במאמר הבא נציג את מאפייני השיטות הבולטות ונסביר על ההבדלים ביניהן

איטום הוא שירות חיוני בבתים פרטיים ומבני מגורים משותפים. הוא מתאים גם למבנים ציבוריים ואפשר למצוא אותו בחנויות, משרדים, מפעלים ואפילו שטחים חקלאיים. בעזרת האיטום ניתן למנוע נזילות מיותרות והוא קריטי לצורך בידוד תרמי של חלל הפנים. בתוך כך, יש דרכים שונות לבצע את האיטום וכל אחת מהן היא בעלת מאפיינים אחרים לגמרי.

הנה למשל השיטות הבולטות של איטום גגות והתכונות שלהן:

א. שימוש ביריעות – יריעות ביטומניות נחשבות לחומר הגלם היעיל ביותר בנוגע לאיטום של גגות פרטיים או ציבוריים. היתרון של יריעות ביטומניות בא לידי ביטוי בעמידות מפני כל סוגי הנזקים ובהיצמדות חזקה מאוד לגג. למעשה, מדובר ביריעות עשויות תרכובת של אספלט וחומרים פלסטיים ולכן הן משמשות גם לאיטום של מרפסות מפני מים ונזילות.

לשם השוואה, אפשר לאטום גגות גם עם יריעות משוריינות או יריעות PVC. יריעות משוריינות מיוצרות גם הן מחומר פלסטי ומטרתן למנוע חדירת מים, אך הן מצופות בחומר נוסף וקשיח יותר עם תכונות של בידוד חם. מנגד, יריעות PVC לא כוללות את החומר הזה ומיוצרות מחומר פלסטי בלבד.

ב. איטום בחומרים – אפשר לאטום גגות עם חומרים פוליאוריטניים או עם חומרים אקריליים. ההבדל הוא שבמסגרת איטום בחומרים פוליאוריטניים מכסים את המשטח או ממלאים את החלל עם חומר אטום למים ומבוסס פוליאוריטן, בעוד במסגרת איטום בחומרים אקריליים משתמשים בתרכובות שונות של זכוכית אקרילית וזאת כדי ליצור שכבת בידוד חום אטומה למים.

כמו כן, חשוב להזכיר שאיטום בחומרים נחשב זול יותר בהשוואה לאיטום ביריעות אך יש לו יתרונות אחרים. אפשר ליישם אותו גם על גבי גגות ישנים והוא כמעט לא דורש שום סוג של תחזוקה מלבד חידוש היריעות אחת לכמה שנים.

ג. איטום בהתזה – השיטה המסורתית של איטום גגות כוללת התזה בלחץ גבוה של חומרי איטום ישירות על גבי המשטח. אפשרות אחרת היא לבצע איטום בחומר מסוג מוליטגג ויש חברות שמתמחות באיטום בתוספת יוטה לאחר כיסוי של הגג בשכבת זפת.

איך בוחרים שיטת איטום?

כפי שאפשר לראות, יש הבדלים מובהקים בין שיטות שונות של איטום גגות. הדבר החשוב הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבחון את היתרונות והחסרונות של כל שיטה על רקע המצב הקיים בגג. כמו כן, כדאי להכניס למערכת השיקולים גם את הנושא הכספי ואת עניין התחזוקה. 

לסיכום, השיטות הבולטות של איטום גגות כוללות שימוש ביריעות ביטומניות, משוריינות או יריעות PVC. יש גם אפשרות לבצע איטום בחומרים פוליאוריטניים ואקריליים ובמקרים מסוימים מומלץ לשלב איטום בהתזה עם שימוש בתוספת יוטה.

באדיבות נסיב חלבי ובניו איטום גגות, זיפות גגות

איטום