הדברת נמלים קטנות

הדברת נמלים קטנות

הדברת נמלים קטנות היא בין הפעולות החשובות והמורכבות ביותר שמבוצעות על ידי אנשי מקצוע בתחום של הרחקת מזיקים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הדברה של נמלים כאלה מתבצעת בצורה אחרת מאשר הדברה של נמלים גדולות. לנמלים קטנות יש תכונות ומאפיינים שמשפיעים על האפקטיביות של ההדברה ועל היעילות של החומרים. בנוסף, לאחר ההדברה צריך להקפיד על תחזוקה נכונה של הבית כדי למנוע מהנמלים הקטנות לחזור לאזורי המחייה שלהן.

אלו השלבים העיקריים שעליהם מקפידים במסגרת הדברת נמלים קטנות:

א. איתור קן הנמלים – מעקב אחר תנועת הנמלים מאפשר לזהות את הקן. איתור קן הנמלים קריטי לאפקטיביות של ההדברה, כי אחרת הטיפול הוא בסימפטומים בלבד ולא בבעיה האמיתית. לאחר שמאתרים את קן הנמלים ניתן גם להגיע למלכה וכך למנוע מצב שבו הנמלים יחזרו בעתיד הקרוב או הרחוק.

ב. בחירת חומרי הדברה – מטרה לא פחות חשובה של מעקב אחר תנועת הנמלים היא לבדוק באיזה סוג של נמלים מדובר. ההדברה חייבת להתאים לסוג הנמלים ולמה שמאפיין אותן בהשוואה לחרקים אחרים. את חומרי ההדברה בוחרים לפי סוג הנמלים, המיקום שלהן בבית והאופן שבו הן פועלות.

ג. השמדת הקן – בשלב השלישי והאחרון משתמשים בפיתיון על מנת להרעיל ולחסל את הקן. השאיפה היא לגרום לנמלים הפועלות להביא את הפיתיון לתוך הקן וכך להרעיל את כל שאר הנמלים כולל המלכה.

תחזוקת הבית לאחר הדברת נמלים

הדברת נמלים קטנות על ידי אנשי מקצוע היא רק חלק מעבודה יסודית יותר שחייבת להתבצע בבית הפרטי. לאחר ההדברה כדאי לסתום את הפתחים והסדקים בשיש ובמשקופים, להקפיד לפזר חומרי הדברה נגד נמלים בקנים שיש בגינה ולנקות את חלל הפנים משאריות מזון ופירורים. את המזון כדאי לאחסן בכלים אטומים ולא בסלסלות שקופות ומומלץ לרוקן את הפח בתדירות גבוהה.

בסופו של דבר, לבעלי בתים פרטיים יש אחריות רבה בכל הנוגע לתחזוקה והדברת נמלים קטנות. כדאי לבחור את אנשי המקצוע הכי טובים עבור ההדברה, אך במקביל להקפיד על תחזוקה תקופתית ועל היגיינה שימנעו הופעת קן חדש.