הדרכה באמצעות לומדה

הדרכה באמצעות לומדה

לומדה היא אחתה המצאות החשובות ביותר כדי לפתח ידע מסוים בקרב ציבור שצריך או רוצה ללמוד תחום מסוים. ההדרכות כיום מתבצעות באמצעות לומדות במגוון רחב של תחומי ובמאמר זה נדבר על הדרך שבה זה נעשה ועל היתרונות של תהליך למידה זה.

מהי הדרכה באמצעות לומדה?

הדרכה באמצעות לומדה היא הדרכה חדשנית שנועדה לעזור לחסוך בעלויות ובזמן מצד אחד לטובת המדריכים ומצד שני עוזרת לתלמידים לקלוט את החומר בצורה טובה יותר. לומדה היא למעשה תוכנת מחשב שמיועדת להעביר את חומר הלימוד בצורה מעניינת ומובנת יותר. ללומדה יש יתרונות רבים כאשר אחד היתרונות הגדולים שלה נובע מעצם היותה תוכנה: ניתן ללמוד מכל מקום ובכל שעה בלי שום הגבלה. יש לומדות פתוחות שכל אחד יכול להיכנס אליהן ולעתים להוריד אותן ופשוט ללמוד, בעוד יש לומדות סגורות כמו למשל בצבא, בחברות עסקיות וכולה.

מה היתרונות של הדרכה באמצעות לומדה?

  • עם הדרכה באמצעות לומדה קל מאוד להבין את החומר. בגלל שמדובר בתוכנת מחשב ידידותית מאוד, שכוללת מצגות אוטומטיות או חצי אוטומטיות, צבעים רבים, הנפשות, מלל ברור ולמעשה חדשנות שמשולבת בלמידה עצמה, הרבה יותר קל להבין מה החומר שמנסים להעביר וכמובן להפנים אותו בצורה טובה יותר. לא רק שההסבר הראשוני מובן יותר, יותר קל לתלמיד לזכור את החומר בשיטות הלימוד עם הלומדה לאחר מכן.
  • כבר אמרנו שהלומדה חוסכת זמן ומקום אך יחד עם זאת היא חוסכת גם הרבה כסף. יש שיעורים שמועברים על ידי מדריך יחד עם הלומדה אך יש לומדות מובנות במיוחד שאפשר ללמוד מהן ממש לבד, צורה איטית ורצינית. פיתוח התוכנה אמנם עולה כסף ולעתים לא מעט, אך לאחר מכן החיסכון בעלויות השוטפות מכסה את ההוצאות מהר מאוד.

האם יש חסרונות להדרכה עם לומדה?

אמנם יש יתרונות רבים להדרכה באמצעות לומדה אך יש כאלו שטוענים שיש גם לא מעט חסרונות. למשל, אחד החסרונות הבולטים הוא ההתעסקות במחשב שהופכת את הלמידה כולה לפחות רצינית לחלק מהאוכלוסייה שרגישה לגירויים, כמו למשל בני נוער או חיילים. כמו כן, הלומדה עצמה חייבת להתעדכן וזה עולה כסף ולעתים יש באגים שיכולים לפגוע בלמידה.

הדרכה באמצעות לומדה