מה היתרונות של לימודים עם לומדה על פני צורת לימוד "רגילה"?

לומדה

לימודים תמיד יכולים להיות משעממים או לעורר בנו חוסר רצון לשיתוף פעולה. כאשר אנחנו רוצים ללמד ילדים או בני נוער ואפילו אנשים מבוגרים נושא חדש עלינו לעשות זאת באופן חכם ויצירתי כך שצורת הלימוד תהיה מעניינת ותגרום להם לגלות בנושא עניין. לימודים באמצעות לומדה דרך המחשב יכולים להיות תהליך הרבה יותר מהנה ומעניין מאשר צורת לימוד רגילה בה מרצים לתלמיד את החומר או מעבירים לו אותה דרך ספרים ומחברות. באמצעות לימודים דרך תוכנות מחשב ייעודיות תהליך הלימודים מאפשר לתלמידים להיות פעילים ומעורבים יותר בתהליך הלמידה מאשר בהרצאה רגילה או שיעור רגיל.

יתרונות של לימוד באמצעות לומדה לבעלי לקויות למידה

לימוד באמצעות לומדה יכול להיות בעלת יתרונות ברורים מאוד לתלמידים בני כל הגילאים שיש להם לקויות למידה. התמודדות עם לקויות למידה מקשה על למידה של כל נושא חדש מאנגלית ועד לימודי נהיגה או לימודים לקראת קורס אקדמאי. בשביל שהלימודים יהיו קלים יותר ולקות הלמידה לא תהווה גורם מפריע למי שיש לו אותה ניתן ללמוד מגוון רחב מאוד של מקצועות דרך המחשב. ישנן הרבה מאוד לומדות מותאמות אישית ללקויות למידה שונות ואפילו לומדות שמותאמות ללקויות נוספות כמו לקויות שמיעה, לקויות ראייה (בהן הלמידה היא דרך סאונד) או לקויות אחרות כמו למשל נכות בגפיים (בהן ניתן ללמוד על ידי הפעלה של תוכנת הלומד בכוח הקול).

יתרונות של לימוד באמצעות לומדה לבעלי בעיות קשב וריכוז

לימודים הם גם לא עסק פשוט או קל לאנשים שיש להם בעיות קשב וריכוז. אחד הקשיים הכי גדולים של בעלי בעיות קשב וריכוז הוא ללמוד במסגרת של כיתה בה יש הרבה רעש והרבה מאוד גירויים שיכולים להסיח את הדעת. כאשר אנחנו רוצים לסייע לבעלי בעיות קשב וריכוז להתרכז בלימודים ולהצליח אנחנו צריכים לבודד אותם מרעש וגירויים – בדיוק בגלל זה לימודים דרך מחשב ואוזניות יכולים לגרום להם להצליח. בעזרת לומדה ללימוד נושאים שונים ילדים ומבוגרים עם בעיות קשב יכולים ללמוד ללא הפרעה לריכוז.

לומדה