איך תבחרו את מכונת הקפה התעשייתית הנכונה

מכונת קפה

אם אתם חושבים לפתוח בית קפה משלכם או סתם רוצים לשדרג את מכונת האספרסו שלכם, זה ללא ספק הציוד החשוב ביותר שתרכשו. עם זאת, חשוב שתקבלו מכונת קפה שמתאימה לעסק שלכם. הבעיה היא, שיש בחירה מרובה  שמקשה יותר על ההחלטה. כמה תצטרכו להוציא, איזה מותג עדיף לכם, כמה ראשים תצטרכו, אלה הם רק כמה מהשאלות שתצטרכו לשאול את עצמכם. אז בואו נעבור על הדברים שעליכם לקחת בחשבון לפני שאתם נפרדים מכספכם:

גודל המכונה

גודל מכונת הקפה מסתכם בשלושה דברים: 1. כמה אתם עסוקים, 2. כמה מקום יש לכם, 3. התקציב שלכם. מרבית מכונות הקפה מגיעות עם 2, 3 או 4 ראשים שמסוגלים לייצר 4, 6 או 8 משקאות. מן הסתם, יותר ראשים פירושם ששטח העבודה הנדרש יהיה גדול יותר ובדרך כלל יקר יותר.

מכונה עם יותר ראשים משמעה שיותר אנשי צוות יכולים להשתמש במכונה בעת אחת, מה שיגדיל משמעותית את תפוקת הקפה. רוב המכונות נכנסות לסיווג כוסות מסוים, כלומר התפוקה היומית המומלצת שלהן מתחילה בפחות מ- 150 כוסות, 150-250 ו -250 כוסות ומעלה.

נציין שמכונה גדולה יותר אינה חובה לכל העסקים המגישים קפה, אולי אתם מסעדה קטנה וקפה אינו החלק העיקרי בה. בתרחיש זה,  די ברור שלא תייצרו משקאות חמים בכמויות גדולות, והקפה הוא רק תוספת. במקרה זה מכונה קטנה יותר היא רכישה נכונה יותר.

די קל להתאהב במכונת אספרסו ממבט ראשון, אבל חשוב שלא תמהרו ותקנו מכונה עם ראשים שלא תשתמשו בהם. אם יש לכם רק מכונת קפה למשרד מיומנת אחת שעובדת בכל פעם, היא תוכל להפעיל רק 1 או 2 ראשים, כך שקניית מכונה עם 4, אם כי היא תיראה יפה מאחורי הדלפק, היא בזבוז של כסף.

ישנם 3 שלבים למציאת המכונה הנכונה – אל תקנו אתת עם ראשים שלא תשתמשו בהם, תחשבו את כמות הכוסות היומית שלכם ותוודאו שהמכונה תצליח להתמודד עם זה ולבסוף תוודאו שאתם קונים את האיכות הטובה ביותר שיש לפי מה שהתקציב מאפשר (זה יכול לגרום לליסינג לאופציה מעשית יותר).

אל תשכחו את אחר הקנייה

אפילו במכונות הקפה המסחריות היקרות ביותר, זה בלתי נמנע שדברים ישברו מדי פעם, אז לפני הקנייה וודאו שאתם יכולים למצוא חלקי חילוף וטפלו במכונה שלכם בסביבתכם הקרובה. הדבר האחרון שתרצו לעשות הוא להוביל את מכונת הקפה שלכם קילומטרים רק כדי לתקן אותה, מכיוון שזה לא רק מבזבז את הזמן, אלא גם עולה לכם יותר כסף בטווח הרחוק.

הדרכת צוות ונהלי ניקיון

ניקוי נכון של מכונת קפה הוא חשוב, אחרת תקבלו קפה באיכות ירודה ומכונה שיש לה סיכוי גבוה יותר להשבר בגלל שאריות שסותמות חלקים. באופן אידיאלי תרצו לרכוש מכונה מחברה שתייעץ לכם בתחום זה ותתן לכם הדרכה על דרך הניקיון הנכונה. כך תוכלו להקדיש זמן בכל יום לאחר הסגירה לניקוי המכונה בתקן הנדרש.

חשוב גם שאם אתם חדשים בתחום, תקבלו את האימונים הנכונים לשימוש נכון במכונה. שוב, באופן אידיאלי תרצו לרכוש את המכונה מספק שמציע הכשרה של המכונת קפה במקום, כך שהצוות שלכם יפיק את המירב מהמכונה ויצור קפה איכותי ביותר מההתחלה!

לסיכום

זכרו שאם אתם קונים מכונה, וקפה הוא מרכז העסק שלכם, וודאו שאתם עושים את שיעורי הבית ואל תתפשרו על האיכות. מכונת האספרסו הנכונה יכולה להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון. אם בחרתם מכונה שלא מתאימה לכמות העבודה, זו כמעט הבטחה לכך שלקוחות לא יחזרו לקפה שלכם.

אם אינכם בטוחים או חדשים לחלוטין בענף הקפה, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא ליצור איתנו קשר ולירות עלינו כמה שאלות שתרצו. אנו מסוגלים לייעץ בכל התחומים כגון, גודל מכונה מומלץ, מערכות לטיפול במים, אפשרויות מימון וליסינג, חוזי שירות, אספקת פולי קפה ומוצרי מכירה.