מציאות רבודה – מידע שימושי שיש להכיר

אפליקציות של מציאות רבודה

באופן בסיסי, המציאות הרבודה נחשבת למציאות וירטואלית מודרנית. כאשר יש סימולציה של היבטים פיזיים של העולם האמיתי יחד עם מחשבות דמיוניות באמצעות מגע, מראה וקול הנוצרים על מחשב הגדרות תלת ממד, זה ידוע כ"עולם הוירטואלי". תדמיינו שאתם נמצאים בחנות ורואים מוצרים המשתמשים במערכת תלת ממד על מסכי המחשב שבו אתם יכולים להצביע על כל מוצר ולהזיז אותו בכל זווית. זו חוויה נפלאה! זו הטכנולוגיה העדכנית ביותר ששולטת בעולם השיווק ובמהלך ארבע השנים האחרונות ניתן לה השם "מציאות רבודה". כיום, מציאות רבודה לא רק מוגבלת ככלי קידום, אלא היא משמשת ליצירת מותגים ובונה קשרי לקוחות. כמעט כל חברה החלה להשתמש במציאות הרבודה ככלי עיקרי להצגת המוצרים או השירות בשוק וליצירת תדמית המותג.

לאור המחסור בספרות אקדמאית וכמו כן מחקר בתחום של שיווק מציאות רבודה, מאמר זה יתחיל על ידי הדגשת המחקר המועט וכמו כן המספר הקטן של מחקר הקשורים לשיווק ניסיוני שיוצר את הבסיס והאלמנטים למחקר זה. כלכלנים משערים כי העולם המודרני מחבר עצמו בצורה חזקה לאלמנטים של
"כלכלה חווייתית", כלומר, הלקוחות הרבה יותר נוטים אל עבר צריכה ניסיונית. בסוג זה של התנהגות, הלקוחות בדרך כלל רואים בכלי התפקודי כהיבט לא רלוונטי. זה השלב שבו שיווק החווייתי לתוקף ומטפל בצריכה כמעין חוויה הוליסטית וכמו כן מכיר בצריכה רציונלית ורגשית.

המשמעות של השיווק החוויתי נתפסת כשיטה לבניית ערך עבור צרכני קצה ובתמורה לכך הם יספקו יתרון נוסף לחברות, במיוחד בעתיד. בנוסף, זה יעודד צרכנים לבצע החלטות רכישה מהירות ואופטימיות יותר. אולם, למרות שהאוריינטציה הפרסומת החדשה מוסכמת באופן כללי כסמל לעתיד של השיווק, היא עדיין לא מובנת לחלוטין. בגלל הסיבה הזאת היא צריכה מגוון רחב יותר של טכניקות מחקר כדי להבין את הצרכנים בצורה טובה יותר.

היצירה של הערך החוויתי מרמזת אל עבר נקודת המבט של הצרכן על השירותים או המוצרים באמצעות בדיקה ישירה או עקיפה, דבר אשר הוצג לאחרונה על ידי שני מחקרים כמותיים.
שני המחקרים התמקדו על מותגים בארצות הברית ונקודות המבטח של הצרכנים שלהם בשוק בטייוואן.
בנוסף, המחקרים הללו הדגימו כי בניית הערך החווייתי יכול למשוך את שביעות הרצון של הצרכן.
עם זאת, מחקרים נוספים נדרשים כדי לשחזר את התוצאות שלהם בתרבויות אחרות גם כן. וזה גם הכרחי כדי לבדוק עוד את הקשרים הנחשפים דרך המחקרים הכמותיים. הקשר בין שביעות הרצון של הצרכן לבין ערכים אושר גם על ידי תוצאות מחקרים שונים שמציעים כי פרסום חווייתי צריך להעביר ערך תפקודי, רגשי ושביעות רצון חיובית של הצרכן גם כן.

למרות ההסכמה הברורה על הקשר הישיר בין שביעות הרצון של הצרכן והערכים, אין הסכמה כללית כשזה נוגע לאלמנטים שבונים את הערך הנתפס על ידי הצרכן. מצד שני, אם הצרכנים שבעי רצון עם מוצר מסוים אז בדרך כלל הם ירכשו את המוצב שוב פעם וכמו כן יתרחקו מרכישת מוצרים של יריבים בשוק. שביעות הרצון של הצרכן נתפסת בעיקר משני נקודות מבט שהן היבטים מצטברים ועסקה ספציפית. למרות שההיבט המצטבר של שביעות הרצון של הצרכן מאמינים כי הוא תנאי שלם רק לאחר הרכישה, ערך מוכר תופס את המקום בשלבים שונים במהלך תהליך הרכישה שכולל גם את השלב של טרום הרכישה.

המציאות הרבודה היא גרסה מודרנית למציאות הוירטואלית. קיימים מספר יתרונות של האפליקציות של המציאות הרבודה, חלק מהם הם:

• למרות שהמקור של האפליקציות הללו פוחת לאחר שימוש רב, כיום המותגים יכולים לנצל את הטכנולוגיה הזאת וליצור יותר מוצרים בקלות. המציאות הרבודה הופכת להיות מאוד פופולרית בקרב הרבה חברות ובמהלך כל יצירה יש אפשרות להוספת קידום וחשיפה.

• באמצעות מציאות הרבודה כל אחד יכול להעלות גרסה משלו של המדיה כמו תמונות או כל דבר יצירתי אחר. חברות יכולות לבוא עם פיסה חדשנית משלהם עבור המשתמשים, והמשתמש יוכל לבחור מתוך תמונת וסרטונים.

• חברות יכולות לשפר את היצירות שלהן ולשתף אותן ברשתות: הן יכולות אף לכלול תוכן אטרקטיבי.

• זה די נפוץ שלהרבה משתמשים אין את היכולת ליצור סרטונים מקצועיים, אולם, באמצעות אפליקציות של מציאות רבודה כל אחד יכול לרמה גבוהה יותר של סרטון.

• כשזה נוגע לתוכן באיכות גבוהה והיבטים אחרים, האפליקציות הללו מאוד משביעות רצון.
צריך לנסות אותן כדי להכיר את השימושיות ואת יכולת המוצר.

השיווק החווייתי של המציאות הרבודה יחשב להשפעה העיקר על השלב שלפני הרכישה.
בשלב זה, לפני קבלת החלטות הרכישה, הלקוח מנתח את הבחירות שלו לפני שלוקח את ההחלטה הסופית. לקוחות יכולים לדפדף במגוון רחב של מוצרים לפני הרכישה כולל מוצרים שלא נמצאים במלאי. יש להם את האפשרות לבחור מכמויות גדולות. עצות, המלצות והשראה תמיד זמינים עבור הלקוחות.

אפליקציות של מציאות רבודה