איך מנקים כספות בצורה נוחה ואיכותית?

Image

אם יש לכם כספות בבית או במשרד, אתם תרצו בהחלט לשמור עליה נקיה. מה האינטרס שלכם שדווקא הכספת תהיה נקיה? אל תשכחו שקודם כל הכספות הינן חלק מהפריטים הבולטים ביותר בבית ובמשרד, ואי אפשר פשוט שהיא תהיה האזור שבו הלכלוך מצטבר –  כי זה פשוט לא נעים לעין. מעבר לכך, אם הכספת שלכם תצבור רבה לכלוך ואבק מבפנים, זה עלול לפגוע במה שאתם תשמרו בתוכה-  בין אם זה התקן USB, תכשיטים יקרים, או כל פריט אחר. אם כך, כיצד ננקה את הכספת?

טיפים לניקיון פשוט ויעיל

  • ניקיון חיצוני – נתחיל מהניקיון החיצוני של הכספות. לרוב, החלק החיצוני עשוי ומורכב ממתכת חזקה במיוחד כמו למשל ברזל מגלוון, פלדה, וכיו"ב. הניקיון כאן הוא פשוט למדי. מומלץ פעם בשבוע לעבור על החלק החיצוני של הכספת עם מגב יבש לגמרי, פשוט כדי לסלק שאריות של אבק. אחת לשבועיים, עברו על הכספת עם סמרטוט רטוב, ולאחריו עם סמרטוט יבש כדי שחלקים חדשים של לכלוך ואבק לא יידבקו לכספת. שימו לב כי ניתן לנקות כספת גם בעזרת חומרי ניקוי. עם זאת, כדאי שזה לא יהיה חומר ניקוי חומצי שעלול להזיק לגוף החיצוני של הכספת. שימוש בחומרי הניקוי הרגילים ביותר – הם הטובים ביותר לניקוי החלק החיצוני של הכספת. כמו כן, אל תשתמשו בכמויות עתק של מים, אלא הסתפקו בשימוש במטלית לחה כאמור.
  • ניקוי הכספות מבפנים – כעת נתפנה לניקוי של הכספת בחלקה הפנימי. לעתים ישנן כספות שיש להן חלק פנימי מרופד. ניקוי ריפוד של כספת צריך להתבצע בעדינות ובזהירות. מומלץ קודם כל להוציא את תכולת הכספת בזהירות ולהניח אותה בצד (ודאו שאין גורמים נוספים בחדר כמובן ושאיש לא ינצל זאת כדי לגנוב את התכולה). כעת סלקו בזהירות את שאריות האבק מתוך הריפוד. אפשר להצטייד במברשת קטנה כדי להוציא את האבק. אם יש לכם מברשת שיניים משומשת, אפשר אף להשתמש בה לטובת הניקיון מאבק. במקרים אחרים, אם מדובר על כספת גדולה יחסית, אזי אפשר בהחלט לשקול את הניקיון שלה מבפנים בעזרת שואב אבק קטן ונייד. זה יאפשר לכם לנקות אותה לחלוטין. במידה ואין בכספת ריפוד פנימי אלא פשוט מתכת, חזרו על ההוראות מן הסעיף הקודם.
  • ניקיון דלת הכספת – שימו לב כי יש הוראות מיוחדות לניקיון הדלת של הכספת – בעיקר כי זו דלת שיש בה את מנגנון הנעילה, כפתורים אלקטרוניים, וכיו"ב. אפשר להשתמש בחומר לניקוי מוצרי אלקטרוניקה, כדי לוודא שהוא לא יפגע במנגנון הנעילה. אפשרות טובה במיוחד היא להשתמש במכשירי ניקיון על בסיס לח אוויר לטובת ניקוי המקשים.

וכעת הכספת מבריקה!