גופי תאורה לד – יתרונות ושימושים

גופי תאורה

גופי תאורה המכונים לדים, הפכו בשנים האחרונות למוצר פופולארי ונפוץ בכל מה שקשור לתאורה. הסיבה לכך היא שמצד אחד הם מספקים אור חזק וייחודי, מצד שני הם חסכוניים בחשמל ולכן פחות יש להקפיד על כיבוי והדלקת שלהם לכל אורך היום או הלילה. אלו יכולים להתאים למסדרון הילדים, שאוהבים לישון עם רקע של אור, לעסקים שצריכים תאורה חזקה וחלל מואר במיוחד ולשאר חללי הבית. יש המון סוגים של גופי תאורה לד ולאט לאט, אלו מחליפים את הסגנון הישן. מדובר בטכנולוגיה חדשה יחסית והתאורה הנפלטת חזקה ואף נחשבת לתאורה ירוקה ואקולוגית. איך זה בא לידי ביטוי?. תאורת לד איננה מכילה בשונה לגופי תאורה אחרים כספית או רעלים אחרים. בסיום השימוש בנורה, ניתן למחזר אותה, מה ששומר על מאזן אקולוגי חיובי. יחד עם זאת, כאשר אנו משתמשים בתאורת לד, אין פליטה של אור אולטרה סגול. אור זה מאופיין בקרינת UV הפוגעת לטווח הארוך בעורנו. יתרון נוסף של גופי תאורה לד הוא היותם בעלי חיי עבודה ארוכים מאוד. צריכת החשמל שלהם נמוכה ולכן כאשר אנו בוחרים לצרוך תאורה מסוג זה, לטווח הארוך אנו חוסכים כסף. נורות וגופי תאורה רבים, מייצרים כמות אדירה של חום, אך נורות הלד מייצרות הרבה פחות חום, ולכן הן גם בטוחות לשימוש בבתים עם ילדים. הן חוסכות באנרגיה.

גלריות, מוזיאונים, ואנשים שמחוברים לאמנות, מעדיפים להשתמש בתאורה זו, משום שמצד אחד היא מבליטה בצורה מושלמת את הפן העיצובי – אמנותי, ומצד שני לא פוגעת ביצירה עצמה. חשוב לציין כי תאורת הלד איננה סגנון מסוים אלא סוג של מנורה הפולטת אור. ניתן לשלבה כמעט בכל גוף תאורה ולכן תאורת לד מתאימה לבית, לתאורת המרפסת, לכל עיצוב של שיש למטבח, לחדרי השינה. יש גם סרטי לדים שנחשבים לגמישים במיוחד, בעלי אור עוצמתי וחזק. את הסרטים ניתן לחתוך לפי מידה ולהניח אותם לצד נישות, רהיטים או אביזרים בכדי ליצור דקורציה ולהוסיף פן עיצוב נוסף.

לסיום ניתן לומר שלגופי תאורה לד יתרונות רבים, וכדאי לבחון את השימוש בהם מקרוב. מדובר בתאורה אקולוגית, חסכנית ואיכותית במיוחד.