חוג יוגה בקריות

יוגה בקריות

תרגול היוגה תופס יותר ויותר מקום ומשמעות בעולם המערבי בו אנו חיים. היוגה, שמקורה בכלל בתרגול רוחני שהגיע מהודו, היא שיטה לחבר בין הגוף והנפש, לחזק ולהגמיש את השרירים וליצור תודעה מפותחת יותר.

יוגה היא מילה בשפת הסנסקיט, ומשמעותה היא הרמוניה. כשמה כן היא- המטרה בתרגול היא לשלב את הנפשי והמנטלי יחד עם הגוף ולהגיע למצב בו אנו שלמים ומחוברים יותר לעצמינו. היוגה תורמת לבריאות הנפש והגוף, מפחיתה סטרס ומתחים ובאופן כללי תורמת לחיים שלנו להיות טובים יותר.

חשוב לדעת שהיוגה שאנו עושים כיום שונה מהיוגה המקורית בהודו. היוגה המקורית מגיעה עם סט שלם של תרגילי נשימות, תזונה מותאמת ומדיטציה. היוגה שאנו מכירים מתמקדת בעיקר בתרגילים הגופניים המשפרים את החוזק והגמישות, ועל הדרך מתמקדת גם בנשימות.

המערב אימץ את היוגה בחום משום שהיא בדיוק מה שחסר לו- היכולת לעצור, להרפות ולנשום, לחזק את הגוף ואת הגמישות בצורה איטית ומתונה. בשונה מתרגילי הכוח והאימונים האירוביים שהכרנו עד שנכנסה היוגה לחיינו, היוגה מאפשרת לנו לחזק את הגוף בצורה הרמונית ושלווה שמאפשרת הפחתת לחצים. לא עוד מלחמה בגוף כדי לחזק אותו ולבנות אותו.

סוגים שונים של יוגה

יש מגוון סוגי יוגה שפותחו על ידי מדריכים רוחניים שונים. בין היוגה שמבצעים בחדר חם מאוד (ביקראם יוגה) לבין איינגר יוגה שעובדת בעיקר על דיוק ביציבה ובתנוחות, אצלנו תפסו מקום שני זרמים מרכזיים- יוגה האטה ובעיקר יוגה אשטנגה. ההאטה היא בקצב איטי יותר, עם דגש רב יותר על הישארות בתנוחות זמן ממושך ועם פחות תרגילי יציבות.

יוגה אשטנגה היא היוגה הנפוצה והאהובה ביותר בעולם המערבי. זוהי יוגה דינמית מאוד, שעוברים בה במהלך התרגול בין תנוחות שונות בקצב מהיר יחסית ובצורה דינמית. זוהי יוגה שמשתלבת עם החיים המהירים שלנו ולא מצריכה השקעה עצומה במעבר לקצב איטי מאוד, ולכן מי שחי בסביבה מערבית מרגיש בה בנוח. מתרגלי יוגה אשטנגה ישפרו בזמן קצר מאוד את היציבות והחוזק שלהם ויסיימו את האימונים סחוטים ומסופקים.

תרגול יוגה מתבצע כאשר החלק הראשון מוקדש לחימום האיברים והמפרקים, החלק השני בעיקר לחיזוק הגוף ולגמישות והחלק האחרון מיועד להרפיה ורגיעה.

חוג יוגה בקריות

אין אדם שיוגה לא יכולה להשפיע עליו לטובה. בין אם במישור המנטלי, הפיזי או כמובן בשניהם, תרגול היוגה עוזר לכל אחד ואחת מאיתנו לחזק את הגוף שלנו ולהיות אנשים רגועים ושמחים יותר. אנו מציעים לכם להירשם אצלנו חוג יוגה בקריות.

במהלך תרגול היוגה, נעבור בין שני הממדים שהיא מחברת. נקפיד על שיתוף הנפש במה שהגוף חווה באמצעות הקפדה על נשימות נכונות שיעזרו לרענן את הגוף ולחדש את הכוחות שלנו. תרגול היוגה מאפשר לנו לבנות מרכז תודעתי יציב ורגוע שהוא רק שלנו, והוא הולך איתנו לכל מקום.