חיפוש עבודה בצפון

Image

בעיני רבים נחשב גוש דן והמרכז בתור האזור המרכזי לתעסוקה וחיפושי עבודה, צעירים רבים מהצפון והדרום אשר מסיימים את לימודיהם במוסדות לימוד מוכבדים בצפון כמו הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע מוצאים את עצמם מחפשים עבודה במרכז ועוזבים את האזור בו גדלו כל השנים, בין אם מדובר על דרום או צפון הארץ. הסיבה שצעירים רבים שזה עתה סיימו את לימודיהם לא מנסים את מזלם בתהליך של חיפוש עבודה בצפון למשל היא פערי השכר לכאורה שקיימים בין הצפון למרכז.

מבדיקה מדגמית שנערכה בעבר ברוב המקרים ישנם פערי שכר קטנים במקצועות רבים בין צפון ודרום הארץ לבין תל אביב והמרכז כאשר כף המאזניים נוטה מעט לכיוון תל אביב בה השכר מעט גבוה יותר. אותם אנשים אשר מתפתים ללכת בעקבות השכר הגבוה יותר לכאורה אינם מבינים כי את ההפרש בין השכר שיקבלו במרכז לבין זה שיקבלו בצפון או בדרום הם יוציאו פי שניים על מחייה, מגורים ומזון. על פי אותן בדיקות שנערכו נמצא כי ההפרש אמנם זניח ברוב המקרים אך ההפרש בין המחייה במרכז הארץ ותל אביב בפרט ולבין מחייה באזור הקריות למשל הוא הבדל של עד אלפי שקלים בחודש, שכן בקריות יוקר המחייה זול יותר, תשלומי שכר הדירה יורדים בכמחצית מאלו שבתל אביב וקניות לבית ניתן לערוך במקומות זולים יותר. את אותו הפרש יוכלו הצעירים לחסוך ובכך להתקדם לעבר קניית הדירה שלכם וחסכונות אחרים לעתיד.

כך שאם אתם תושבי הצפון או הדרום ואפילו אם אתם תושבי המרכז מומלץ לכם להתחיל בחיפוש עבודה בצפון או בדרום על מנת שתוכלו להתחיל לחסוך גם חלק מהמשכורת שלכם ולא רק להוציא אותה על חיים בתל אביב. כיום בצפון ישנן מספר רב של חברות הייטק באזור חיפה והקריות, מפעלים רבים העתיקו את עצמם מהמרכז אל ערי הפריפריה לאור מענקי ממשלה לפיתוח הפריפריה והטבות מס גם בצפון וגם בדרום, דוגמאת אינטל בקרית גת, ואלביט בצפון הארץ ולכן כל אחד יכול להשיג כיום משרה בתחום שלו בעלת שכר מכבד בצפון או בדרום הארץ.